Fundación Maecenas: Educación y Cultura

Suscríbete para estar al día de todas las novedades de la fundación

©2019 Fundación Maecenas: Educación y Cultura. Creado por Miquel Flexas, director de Proyectos de la Fundación en Palma de Mallorca

#InnovaMallorca2019

TALLERS

Realitat Virtual i Augmentada a l'aula

Josep R. Cerdà Mas
  • Grey Twitter Icon
IES Juníper Serra - Palma
Professor de Llengua Catalana a ESO.
Descripció del taller
La realitat virtual i la realitat augmentada tenen un potencial educatiu immens que anirà desenvolupant-se els propers anys. Actualment ja hi ha eines accessibles per treballar amb aquestes tecnologies amb els nostres alumnes. En aquest taller explorarem diversos recursos amb l'objectiu de mostrar les possiblitats creatives i pedagògiques de la VR i l'AR.
Destinatarios: Totes las etapes

Gestió de projectes dins contextos reals

Instituto de Bachillerato a distancia de Bizkaia
Tomeu Castell Leal
  • Grey Twitter Icon
IES Joan Alcover
Promotor del Projecte a21
Descripció del taller

Un taller sobre el disseny de projectes dins contextos reals d'aprenentatge que compten amb la col·laboració de partenaires (institucions, artistes, organismes, empreses, persones...) interessats en contribuir en el desenvolupament competencial dels alumnes amb l'objectiu de potenciar els centres educatius com un dels protagonistes actius de millora de la societat. Exemples pràctics del procés de gestió d'aquests projectes​, d'eines de gestió de projectes empresarials utilitzades i de recursos d'avaluació competencials.

Destinataris: Totes las etapes

Narrativa y Misiones en Gamificación

Beatriz Cánovas Fernández
  • Grey Twitter Icon
Colegio Valle del Miro - Madrid
Premio SIMO mejor experiencia Gamificación 2018
Descripción del taller
En la primera parte del taller los participantes descubrirán cuáles son los elementos fundamentales a incluir en una gamificación para que ésta funcione. En la segunda parte, trabajaremos sobre un guión para diseñar misiones a partir de una narrativa y de los contenidos y competencias elegidos por los participantes. 
Destinatarios: Todas las etapas

Avaluació amb CoRubrics

Jaume Feliu Aguiló
  • Grey Twitter Icon
Institut Sala i Xandri - Barcelona
Google Innovator
Descripció del taller
Les rúbriques són un instrument molt potent per desenvolupar l'avaluació formativa. Més encara si són els propis alumnes els que les fan servir per autoavaluar-se i per a l'avaluació entre iguals (coavaluació). Però aquest procés pot comportar molta feina de procés de dades. En aquest taller es presenta el complement CoRubrics que agilitza enormement aquest procés.
Destinataris: Totes les etapes

Iniciación al VisualThinking

Garbiñe Larralde Urquijo
Descripción del taller
El Visual Thinking  o pensamiento visual se puede emplear en la escuela como un método de aproximación a la realidad que nos permite ver, analizar, organizar y representar ideas a través de herramientas visuales. En este taller exploraremos la herramienta con el objetivo de encontrar su sentido y posible aplicación en el aula.
Destinatarios: Todas las etapas

Jueducación

​Óscar Recio Coll
  • Grey Twitter Icon
CRA Castrillón-illas - Aula Pillarno - Asturias
Maestro de primaria. Proyecto Jueducación
Descripción del taller
En este taller descubrirás el poder de la introducción de los juegos de mesa en el aula y en la educación en general. También aprenderás a diferenciar las virtudes de jugar por jugar en consonancia con las de jugar por aprender. Conocerás experiencias prácticas y obtendrás materiales para llevarlas a cabo. Para acabar descubrirás contenidos evaluables a través de los juegos y como hacerlo. Más información sobre el taller haz clic aquí.

Destinatarios: Todas las etapas

BreakOut Edu

  • Grey Twitter Icon
Miquel Flexas Sampedro
  • Grey Twitter Icon
Col·legi El Temple
Col·legi El Temple
Premio SIMO Educació millor experiència Gamificació 2017
Premio SIMO Educació millor experiència Gamificació 2017
Destinataris: Totes les etapes
Destinataris: Totes les etapes
Descripció del taller

Els participants del taller viuran una experiència en primera persona per conèixer la mecànica i els beneficis que pot aportar a l'aula. A més, dissenyaran la seva pròpia experiència per dur-la a terme a l'aula amb una guia de com elaborar-la i un grapat de recursos que faran més factible el seu disseny.

12 Claves de la Ludificación

  • Grey Twitter Icon
Pepe Pedraz Penalva
  • Grey Twitter Icon
Funny Innovation Academy
Diseñador de experiencias basadas en el juego
Descripción del taller

Descubre las claves básicas de Ludificación participando en una serie de puzzles basados en juegos. Tu actitud lúdica marcará el camino hacia los pilares básicos de las experiencias basadas en el juego.

Destinatarios: Todas las etapas
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black YouTube Icon